کد خبر: 961073
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
ایلام از جمله استان‌های محروم کشور به شمار می‌آید که به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص حوزه کار و اشتغال است.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: ایلام از جمله استان‌های محروم کشور به شمار می‌آید که به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص حوزه کار و اشتغال است. بر همین اساس حالا بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با راه‌اندازی ۱۲۰۰ طرح اشتغالزایی، شاغل کردن نزدیک به ۳۴۰۰ ایلامی را در برنامه قرار داده است که می‌تواند گام بزرگی در کاهش آمار بیکاری این منطقه باشد.

راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده و همچنین طرح‌هایی که به اشتغال منتهی می‌شوند یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش آمار بیکاری به شمار می‌آیند موضوعی که امروز در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته و بنیاد برکت مجری آن است.

برهمین اساس بنیاد برکت ایجاد ۱۲۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور را در شش شهر استان ایلام شامل چرداول، دره‌شهر، آبدانان، مهران، سیروان و ایلام هدف‌گذاری کرده است که با راه‌اندازی و آغاز به فعالیت این تعداد طرح اشتغالزایی، نزدیک به ۳۴۰۰ فرصت شغلی امسال ایجاد خواهد شد.

این بنیاد برای ایجاد و راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغالزایی که در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت) راه‌اندازی می‌شود، بیش از یک‌هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
با نگاهی به اقدامات انجام شده مشخص می‌شود که ۱۲۰۰ طرح اشتغالزایی مذکور، در ۲۸ رسته شغلی شامل دام سبک، قالی‌بافی، صنایع دستی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی رودخانه‌ای و سردابی، خیاطی، تولید پوشاک، مشاغل خدماتی و... ایجاد و عملیاتی می‌شود. همچنین مشاغل جدیدی همچون پرورش بوقلمون نیز پیش‌بینی شده است تا با توجه به ظرفیت‌های موجود، علاوه بر تأمین نیاز‌های استان، به سایر مناطق کشور نیز صادر شود.
فرآوری محصولات کشاورزی و باغی از دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده برای سال ۹۸ است. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال گذشته نیز با انتخاب سه شهر آبدانان، چرداول و دره‌شهر، ایجاد ۲۰۰ طرح اشتغالزایی را در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب» در هر یک از این شهر‌ها هدف‌گذاری کرده بود که تمام این طرح‌ها محقق شده و به بهره‌برداری رسیده است.

این بنیاد همچنین در قالب طرح آسمان (آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) و به منظور توانمندسازی جوامع محلی و بومی، اقدام به ایجاد ۳۸ گروه و ۱۶ صندوق در چرداول و ۳۶ گروه و ۳۶ صندوق در آبدانان کرده است. اعضای این گروه‌ها می‌توانند با معرفی بنیاد برکت به میزان دو برابر سپرده خود در صندوق، از اعتبارات و وام‌های بانکی برای ایجاد کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی استفاده کنند.
طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان ایلام در سال ۹۷، در ۱۴ رسته شغلی ایجاد و راه‌اندازی شده است که در سال‌جاری به ۲۸ رسته افزایش پیدا خواهد کرد. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای یک‌هزار و ۲۰۷ طرح را با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی، امور زیربنایی و عمرانی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ایلام به پایان رسانده یا در دست اقدام دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار